Kreatura Konkurs
Niezależnej
Kreacji

Archiwum

Strona główna Wróć do listy wpisów

2019 – jury

Przewodnicząca
jury.

Karolina Kałużna

CEO & founder, Przestrzeń

Od ponad 10 lat w branży. Współzałożycielka i dyrektor kreatywna agencji Przestrzeń. Wcześniej jako associate creative director w VML Poland zarządzała zespołem kreatywnym i projektami dla m.in. EB, Żywiec Zdrój, Samsung, Tic Tac globalnie (o kampanii dla Tic Tac i Minionków opowiadała razem z Witoldem Zorskim na scenie festiwalu Cannes Lions). Doświadczenie zdobywała także w Saatchi & Saatchi, pracując głównie dla IKEA i Jacobs. Prelegentka – oprócz Cannes Lions prowadziła prelekcje na EuroBest, Technologia i Marketing oraz Tedx. Ukończyła projektowanie usług na SWPS – włączenie procesu projektowego do codziennych prac agencji to jej zawodowe marzenie.
Prywatnie lubi nudne wieczory i wszystko, co ma cukier.

Iwona Błońska-Orzoł

dyrektor departamentu marketingu, Santander Bank Polska

Absolwentka Politechniki Warszawskiej i studiów doktoranckich w Szkole Głównej Handlowej. Teoretyczne fundamenty przekuła w sukces w świecie biznesu.
Od 21 lat tworzy i realizuje długookresowe strategie marketingowe największych marek farmaceutycznych (Apap, Ibuprom, Gripex), spożywczych w koncernie Nestle i kosmetycznych (Dr Irena Eris, Eveline), które do dziś odnoszą sukcesy sprzedażowe na polskim rynku.
W Santander Bank Polska od 2016 roku odpowiedzialna za strategię i komunikację, planowanie i zakup mediów, badania konsumenckie, działania w mediach społecznościowych.
Jej i zespołu praca została doceniona i nagrodzona m.in. wyróżnieniem Media i Marketing Polska za wzorowo przeprowadzony rebranding i sprawną komunikację marki, Innovation Awards za kampanię targetowaną behawioralnie, Golden Arrow za personalizowane działania komunikacyjne.
Doskonaląc umiejętności zarządzania zespołem ukończyła Akademię Mentoringu uzyskując z wyróżnieniem certyfikat Mentora. Wszystko po to, aby lepiej zrozumieć potrzeby innych ludzi, wydobyć tkwiący w nich potencjał i cieszyć się wraz z nimi z zachodzących zmian.
Jak sama twierdzi, mimo upływu lat marketing to dla niej wciąż pasja i źródło inspiracji.

Małgorzata Bieroza

projektantka, art director, ilustratorka, założycielka agencji projektowej Wyraz

Łączy kompetencje studia projektowego z komunikacyjnym i marketingowym know-how agencji.
Szeroko pojętym tworzeniem zajmuje się od dawna. Po pierwszych szlifach w Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Supraślu kolejne doświadczenia zdobywała na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi na kierunkach projektowanie ubioru i grafika. Pracowała jako projektant graficzny i art director – ostatnio w dziale kreacji Isobar Polska. Współpracowała z takimi markami jak Audi, Książęce, Generali, BNP Paribas, Multikino, Plush, Nutella, Estee Lauder, Adidas, Decathlon, Nestle, WWF, Lovela, Leading Search Partners, Netia, Wedel, Citi Group, BASF, BOŚ, Danone, Danwood, Nikon, TUI, Hasbro, Allianz.
Wolne chwile spędza w towarzystwie swojego psa, kartki papieru albo dobrej literatury.

Marta Bresińska

group account director, OS3

Dołączyła do agencji OS3 w styczniu 2018 r. jako account director, a w kwietniu 2019 r. awansowała na stanowisko group account directora.
Przeszła do OS3 z Saatchi & Saatchi IS, gdzie pracowała jako account supervisor. Wcześniej związana była z agencją Walk, w której od 2015 r. zajmowała się tworzeniem i rozwijaniem działu design, a potem spółki Walk with David. Pracowała również w agencji Change.
Ma doświadczenie w branży FMCG oraz finansowej, realizowała projekty ATL i BTL m.in. dla: Millennium Banku, 360 Bank BBH, PZU, BOŚ Banku oraz Getin Banku. Liczne wyróżnienia i nagrody, także te najważniejsze w konkursach Cannes Lions, Golden Drum („Nie chcę być strażakiem”), Effie („Kurpiodobre”) czy Innovation („Niewidzialni”), to efekt podejścia Bresińskiej do projektów i klienta.
Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi o kierunku wzornictwo oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, kierunek kulturoznawstwo.
Jako group account director jest odpowiedzialna za cały zespół w dziale client service, obsługę dotychczasowych oraz nowych klientów agencji.

Ewa Cymer

head of creative, Peppermint

Doświadczona dyrektor kreatywna z kilkunastoletnim doświadczeniem na rynku reklamy. Kieruje zespołem kreacji agencji Peppermint Powered by Quad. Specjalizuje się w komunikacji digital. Realizowała projekty m.in. dla Nescafe Dolce Gusto, Bonduelle, Sodexo, Wafli Kupiec, Nestle, Banku Zachodniego WBK, Playa, Adidasa, Pracuj.pl, Segro, Liptona, RMF Maxxx czy Zortaxu, a także dla Fundacji Dzieci Mają Moc (d. Fundacja Dzieci Niczyje). Jej prace zostały wyróżnione na festiwalach Golden Drum, KTR, Impactor oraz Kreatura.

Paweł Janas

creative director, GoldenSubmarine

W branży reklamowej od prawie 20 lat. Autor wielu kampanii dla Unilevera, Kraft Foods, Polkomtela, Enei, Volkswagen Group. W GoldenSubmarine wraz z zespołem pracuje dla takich marek, jak Nivea, Skoda, Fixly czy Żubrówka. Laureat wielu nagród, m.in.: Kreatura, Golden Arrow czy Złote Orły.
W pracy szuka „złotego środka” pomiędzy sztuką a użytecznością. Ciekawi go też wpływ komunikacji na zachowania konsumenckie.
Prywatnie malarz – najbardziej ceni Davida Hockneya i Edwarda Hoppera. Zdolny majsterkowicz.

Dawid Kaźmierczak

associate digital director, McCann Worldgroup

Zdobywał doświadczenie w takich agencjach jak Ogilvy, DDB & Tribal oraz K2, pracując dla takich marek jak: Saturn, PLL LOT, Microsoft, IKEA, Decathlon, Coca-Cola, KFC czy Mastercard. Entuzjasta komunikacji w social media ze specjalizacją w pionowych formatach wideo. Laureat i juror konkursów kreatywności Young Creatives, od 2015 r. czynny felietonista „MMP”, członek kapituły konkursu Papaya Young Directors oraz twórca nowej kategorii konkursu: Instagram Stories. Kampanie, które współtworzył, zdobywały najwyższe wyróżnienia na takich festiwalach jak: Effie, KTR, Innovation Awards oraz nagrody i nominacje na Cannes Lions, Golden Drum oraz Eurobest.
Prywatnie od 10. roku życia ma jedną miłość, jaką jest deskorolka i wszystko, co z nią związane, lubi też buty, surrealistów i dobre jedzenie i Włochy.

Bartek Koj

creative director, The Digitals

Creative director w agencji The Digitals (Grupa S/F) – w branży reklamowej od kilkunastu lat, od prawie czterech w Digitalsach. Laureat wielu prestiżowych nagród w branżowych konkursach, m.in. KTR, Kreatura, Golden Arrow, Golden Drum, IAB Mixx Awards, PromaxBDA, The Blades London, FWA, AWWWARDS.

Michał Korejba

event creative director, Allegro

Michał specjalizuje się w kreacji wydarzeń live, w szczególności projektów kulturalnych, gal telewizyjnych i eventów, które wymagają złożonej i wielowymiarowej kreacji. Pasjonat nowych technologii i propagator ich kreatywnego wykorzystywania. Entuzjasta tworzenia nieszablonowych scenografii, które łączą wirtual z analogiem, a świat realny – z tym wykreowanym komputerowo.
Zwycięzca Young Creatives Eurobest 2018 w kategorii Integrated, a w 2017 zdobywca tytułu Kreatywny Roku Branży Eventowej w ramach MP Power Awards. Ma na koncie kreację do wielu eventów i wydarzeń live, które zostały wyróżnione w Polsce i za granicą: Best Event Awards World, Global Eventex Awards, Baltic-Nordic Event Awards, Kreatura, KTR czy MP Power Awards.
Jest współautorem trzech ostatnich edycji gali Bestsellery Empiku, transmitowanej na żywo w TVN, której nowy format wykreował nową jakość gal telewizyjnych w Polsce.
Pracował m.in. dla takich marek jak: Adidas, Coca-Cola, Empik, Eurocash, EY, ING, Multisport – Benefit Systems, Renault, Samsung, Wielton.

Kajetan Kowalski

starszy specjalista ds. komunikacji, Enea

Z Grupą Enea jest związany od prawie 4 lat. Odpowiada za kluczowe projekty sponsoringowe z obszaru sportu i kultury, projekty społeczne, organizację eventów targowych, konferencyjnych oraz produkcję dużych wydarzeń wewnętrznych w ramach Grupy.
Absolwent Wydziału Prawa oraz Podyplomowych Studiów Menedżerskich na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.

Maciej Moszczyński

dyrektor zarządzający, Tandem Media

Od 20 lat związany z branżą reklamową. Od 2005 r. w pionie radiowym Agory współtworzył brokerski dział planowania radia, do dziś samodzielnie zarządza tym segmentem. W 2015 r. powołał do życia Tandem Media – brokera reklamy radiowej i kinowej. Dzięki działaniom Tandem Media sieć kinowa Helios uzyskała ogólnopolski status w kampaniach reklamowych, a sam broker awansował na lidera corocznych raportów „MMP” w rankingach biur reklamy kina i radia. Od blisko dwóch lat Tandem Media prowadzi i rozwija również ofertę sprzedażową pierwszej polskojęzycznej platformy podcastowej (Tokfm.pl).

Paweł Patkowski

dyrektor marki i komunikacji marketingowej, Orange Polska

W Orange Polska od 2011 r. odpowiedzialny za strategię i komunikację marketingową B2C i B2B marki Orange i Nju.mobile, planowanie i zakup mediów, aktywizacje digital oraz działania w mediach społecznościowych. Poprzednio wicedyrektor departamentu komunikacji marketingowej w Polkomtelu. W latach 2001-2007 CMO Adidas Poland. Wcześniej dyrektor marketingu Browarów Brok SA. Zaczynał w agencji Lintas, gdzie jako account director pracował dla: Unilevera, Castrola, Casio, Polkomtela, TP, ING Banku Śląskiego. Wielokrotny juror najważniejszych konkursów marketingowych. Przewodniczący jury Mixx Awards 2018, przewodniczący rady programowej X Forum IAB. Wieloletni członek Rady Ekspertów Superbrands. Zdobywca ponad 60 nagród i wyróżnień, m.in.: grand prix Effie i Long Term Marketing Excellence Effie, Mixx Awards, Premium Brands, Golden Arrow, Innovation Award, Impactor, Reklamodawca Roku Mixx Awards oraz KTR. Indywidualnie wyróżniony tytułem CMO Roku 2014 przez „Media Marketing Polska" oraz Dyrektora Marketingu Roku 2017 w konkursie Mediarun. Posiadacz ceryfikatu DIMAQ. Doktor nauk ekonomicznych, absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz Institut Francais de Gestion (MBA). Wykładowca studiów podyplomowych w SGH. Autor książki „Potencjał konkurencyjny marki”. Członek Branżowej Rady ds. Kompetencji IAB Polska.

Kornelia Radzięta

senior strategist, Gong

Strateg, brand and marketing consultant, wykładowca dwóch edycji Strategicznej Komunikacji Marki na krakowskiej AGH. Laureatka Young Creatives Planners, który to konkurs wygrała w pojedynkę (bez team partnera). Absolwentka wydziału socjologii AGH w Krakowie i Szkoły Strategii Marki. W ciągu 10 lat w branży współpracowała z agencjami Schulz Brand Friendly, S4, Eskadra, DDB & Tribal, Albo/Albo oraz jako niezależny konsultant bezpośrednio z klientami. W gronie marek, których komunikację tworzyła, można wymienić między innymi McDonald's, PZU, L'Oreal Paris, Grupę Żywiec, Mitsubishi Motors, Dr Irena Eris, Tetley czy USP Zdrowie.
Zawodowo łowczyni insightów. Prywatnie miłośniczka Krakowa i Andaluzji.

Adam Samsel

strategy director, K2

Od 16 lat związany jest z marketingiem, komunikacją i mediami. Wcześniej pracował w innych agencjach, m.in. G7, Y&R, PZL, Leo Burnett. Uczestniczył w przygotowaniu strategii i platform komunikacyjnych dla takich marek i firm jak Procter & Gamble, Samsung, T-Mobile, PZU, Warta, Kredyt Bank, Citibank, Eurobank, Nike, Tesco.

Łukasz Skalik

creative director, Insignia

Z branżą reklamową jest szczęśliwie związany od 13 lat. Jako senior copywriter pracował m.in. w Schulz Brand Friendly, Eskadrze i w S4, w której także, przez 3 lata pełnił funkcję creative group heada. Od ponad roku szefuje działowi kreacji w agencji interaktywnej Insignia. Kreował i zarządzał projektami dla takich marek jak: Książęce, Mitsubishi, Union Investment, Snickers, tołpa, Oranżada Hellena, Real, Salomon, Bosch, Kamis, Kruk SA.
Kompulsywny machacz ołówkami. Lubi myśleć i czasem coś zrobić. Albo na odwrót.

Marcin Strzałkowski

creative partner & co-founder, Cut The Mustard

Designer, art director, creative partner i współtwórca agencji Cut The Mustard. Na polskim rynku reklamowym działa i tworzy od ponad 15 lat. W portfolio ma projekty dla klientów takich jak: IKEA, Reebok, Coca-Cola, Orange, Heineken, H&M, Lech, Jaguar, Aegon, Polpharma, Sanofi, Expander czy Dawtona.
Zdobywca wielu branżowych nagród i wyróżnień w Polsce i za granicą. Juror konkurów KTR, Kreatura i Young Creative Eurobest. Jury KTR ośmiokrotnie nagrodziło realizowane przez niego projekty (Druga Strona K2, Pijane statusy, H&M Dworzec, Metafen – Można inaczej). Jego projekty doceniły również składy jurorskie Effie, IAB Creative Showcase, Cresta Awards oraz FWA.

Michał Cabaj

kierownik ds. komunikacji i CRM, Skoda
Juror kategorii Kreatura X

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, specjalność kierunkowa: handel i marketing. Z branżą motoryzacyjną związany od 10 lat. Przed rozpoczęciem pracy dla marki ŠKODA w ramach Volkswagen Group Polska Sp. z o.o., kierował działaniami marketingowymi w firmie Powerbike S.A. – to jeden z największych importerów i dystrybutorów odzieży oraz akcesoriów motocyklowych. Obecnie kierownik zespołu Komunikacji i CRM ŠKODA. Odpowiada za całokształt działań komunikacyjnych marki ŠKODA w Polsce. Sprawuje nadzór nad projektami marketingowymi dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz wspierającymi pozostałe wartości marki – team rajdowy ŠKODA Polska Motorsport czy projekt rowerowy We Love Cycling.

Juliusz Szalek

dziennikarz motoryzacyjny i pasjonat wszystkiego, co ma koła
Juror kategorii Kreatura X

Wieloletni dziennikarz a później redaktor „Gazety Wyborczej” oraz dodatku motoryzacyjnego „Wysokie Obroty”. Dziennikarz branżowego magazynu „Press”, redaktor naczelny serwisów motoryzacyjnych największych portali w Polsce: moto.pl „Gazety Wyborczej”, WP oraz Ringier Axel Springer Polska – autoswiat.pl i topgear.com.pl. Felietonista „Wysokich Obcasów Extra”, współpracował przy tworzeniu programu „Automaniak” (TVN Turbo) oraz współprowadził program „Zakup Kontrolowany” TVN Turbo. Miło wspomina roczny powrót do papieru w roli redaktora naczelnego polskiej edycji magazynu „Auto Motor i Sport”. Jego niekonwencjonalne tematy, wywiady oraz reportaże wcieleniowe publikowały nie tylko magazyny motoryzacyjne, ale także lifestyle'owe i społeczno-polityczne, a materiały wideo, którym się ostatnio poświęcił, krążą nieustannie w sieci.
Jedno z ważniejszych osiągnięć zawodowych? Pomysł i organizacja bicia polskiego rekordu prędkości. W 2006 r. prędkość 361,92 km/h na zamkniętej drodze publicznej osiągnęła Toyota Supra o mocy 1250 KM, a on sam uzyskał prędkość 307 km/h za kierownicą cywilnego Chevroleta Corvette Z06. Wtedy nie przypuszczał, że kilka lat później będzie miał okazję uczestniczyć w biciu światowego rekordu prędkości 560-konną Skodą Octavia RS, na słonym jeziorze Bonneville w stanie Utah.
Aktualnie tworzy autorskie programy wideo dla różnych mediów oraz projekty contentmaketingowe. W wolnych chwilach pasjonat nurkowania i samochodów nie tylko elektrycznych, ale także, a może przede wszystkim, tych klasycznych, z garażem wypełnionym kilkoma ukochanymi modelami marzeń, od Warszawy 203 z 1966 r. zaczynając, na Toyocie Supra kończąc.

Antoni Nykowski

film director, Papaya Films

Ogłoszenie wyników konkursu KREATURA 2020
25 listopada 2020

Zobacz wideo z gali

Partnerzy

Pozostali partnerzy

Kontakt

w sprawie zgłoszeń:

Anna Pastor
tel. 666 024 577
anna.pastor@media.com.pl

 

w sprawie sponsoringu/partnerstwa:

Paweł Balcerek
tel. 602 674 030
pawel.balcerek@media.com.pl

Logotypy KREATURA

Pobierz paczkę z logotypami