Kreatura Konkurs
Niezależnej
Kreacji

O konkursie

Jeszcze więcej niezależności

Kreatura - konkurs niezależnej kreacji

Wiemy wszyscy, jak wiele zmian przyniosło ostatnie kilkanaście miesięcy. Zmieniły się zwyczaje kupujących, sposoby pracy, spędzania wolnego czasu, relacje między ludźmi, a może nawet wartości, jakimi się kierują konsumenci. Jeszcze bardziej niż dotychczas marketerzy potrzebują kreatywnego i niestandardowego myślenia ze strony agencji.

Kreatura – konkurs niezależnej kreacji – jest właśnie takim miejscem, w którym szukamy rzeczy wyjątkowych, wynikających z niezależnego myślenia. Już w zeszłym roku na Kreaturze okazało się, że rozmaite zmiany wynikające z COVID-19 stały się pozytywną inspiracją dla doskonałych prac. I nie chodzi tylko o prace, które trafiły do kategorii specjalnej „Marketing w czasie pandemii”, ale także o wiele innych projektów, które wzięły pod uwagę nowe insighty czy zyskujące na znaczeniu kanały komunikacji. Zauważyliśmy także, że Kreatura stałą się okazją do spotkania, choćby wirtualnego, branży kreatywnej. Tych spotkań bardzo nam wciąż brakuje. Nawet po zakończeniu lockdownu wiele agencji pracuje zdalnie i możliwości kontaktu są ograniczone. Mamy nadzieję, że w tym roku uda nam się osobiście spotkać podczas obrad jury, a także podczas gali.

Ważną misją Kreatury jest wspieranie niezależnych, zwłaszcza nowych, agencji i wspieranie młodych kreatywnych. Cieszy nas niezmiernie, że od kilku lat każdego roku w konkursie pojawiają się nowe marki agencyjne, o których czasem nawet my, dziennikarze „MMP”, nie słyszeliśmy wcześniej. Sporo zgłoszeń trafia do nas także z Krakowa, Poznania czy Śląska, a to na pewno nie koniec ekspansji pozawarszawskich agencji. Zwyczaj zdalnych spotkań sprawił, że marketerzy na nowo odkrywają ten rynek i przestaje mieć znaczenie, że z Krakowa czy Wrocławia na Domaniewską jest daleko.

Jeżeli chodzi o młodych, to w tym roku wraz ze Skodą kontynuujemy nasz projekt Kreatura X, czyli specjalnej, bezpłatnej kategorii, w której młodzi kreatywni przygotowują prace według briefu od tej marki. Obiecujemy, że w tym roku brief będzie jeszcze bardziej inspirujący.

To wszystko nie oznacza, że Kreatura zamyka się na duże agencje czy doświadczonych twórców. Pokażcie niezależne myślenie i zmierzcie się z nową falą agencji, a nagroda będzie smakować jeszcze bardziej. Marki potrzebują dziś elastyczności i innowacyjności – bardziej niż kiedykolwiek. Czekają na pomysły zarówno od małych, jak i dużych agencji.

Kreatura to ogólnopolski konkurs dla twórców, firm oraz podmiotów, które na zlecenie lub w ramach promocji własnej przeprowadziły kampanię marketingową lub uczestniczyły w jej realizacji. Szukamy twórczych interpretacji rzeczy powszednich i niecodziennych. Liczymy na kreatywne obrazy, projekty i przekazy. Poszukujemy strategicznych konceptów i innowacyjnych nośników komercyjnych treści. Stawiamy na emocje i promocję unikatowych wartości. Pożądana świeżość, lekkość i oryginalność przekazu oraz ponadprzeciętna jakość wykonania.

Jury złożone z wybitnych przedstawicieli polskiej branży reklamowej, pod przewodnictwem Karoliny Witeckiej oceni i nagrodzi projekty w 25 kategoriach: Film, Prasa, Outdoor/indoor (OOH), DOOH Radio, Digital, Influencer marketing, Event, Gaming, Ambient, Design, Kampania, Materiały promocyjne, Content marketing, Podcasty, Kampania public relations, Techniki, Kampania społeczna/CSR, Kampania employer branding/HR, Kampania/projekt niskobudżetowy, Reklama własna, Open, Salon odrzuconych, Marketing w czasie pandemii oraz Kreatura X.

Zapraszamy!

Cena

Partnerzy

Kontakt

w sprawie zgłoszeń:

Anna Pastor
tel. 666 024 577
anna.pastor@media.com.pl

 

w sprawie sponsoringu/partnerstwa:

Paweł Balcerek
tel. 602 674 030
pawel.balcerek@media.com.pl

Logotypy KREATURA

Pobierz paczkę z logotypami