Jury >   

Jury KREATURA'24

POZNAJ JURY

Jurorzy konkursu KREATURA to doświadczeni eksperci z branży marketingowej. Poznaj nasze  Jury i dowiedz się, kto decyduje o przyznaniu nagród w 2024 r. 

54 lata. Absolwent wydziału Lettres Modernes na uniwersytecie Paris III. Od 25 lat w reklamie. Przez pierwszych 10 lat w Publicisie, potem w McCannie, Red8, Havasie, S&F. Teraz od siedmiu lat w Brainie jako strategy & new business partner. Pracował dla takich marek jak Renault, Orange, TP SA, Lech, KFC, Auchan, pracuj.pl, Euroloan, ING, GoodMills, czy Delikatesy Centrum.

"Zgodziłem się na rolę przewodniczącego jury Kreatury, bo to oczywiście jest dla mnie wyróżnienie, a nadto pozwala zrobić coś na rzecz kultury kreatywności. Kreatywność jest dzisiaj w odwrocie, warto moim zdaniem wysyłać jasny sygnał, że pomysł jest ważny, że jego siła ma realny wpływ "

 

strategy & new business partner, Brain

Juliusz Baliszewski - przewodniczący Jury

W tej grupie Jurorzy ocenią prace, które obejmują wszystkie główne media, zarówno tradycyjne (telewizja, prasa, radio, outdoor), jak i cyfrowe (digital, DOOH, podcasty), skupią się na medium, przez które przekaz jest realizowany.

 

Media tradycyjne i cyfrowe

Od ponad 20 lat związana z rynkiem reklamowym, a od ostatnich 10 również mediowym. Swoje doświadczenie zdobywała zarówno w agencjach reklamowych oraz ambientowych - tych największych jak Saatchi&Saatchi Poland, czy Streetcom, jak i mniejszych (Agencja Reklamowa Pryzmat, New Look Advertising) oraz po stronie klienta (Centrala Marketingu Media Expert), gdzie do jej głównych obowiązków należała bieżąca obsługa i realizacja największych kampanii reklamowych. Od ostatnich 10 lat związana jest z Agorą, gdzie w spółce Audio Broker współpracuje z działem handlowym, wspierając działania sprzedażowe łączące produkty radiowe i internetowe oraz realizację bieżących kampanii. Odpowiada również za rozwój oferty radiowo-internetowej, ze szczególnym naciskiem na ofertę podcastową. Od stycznia jej zespół zajmuje się również obsługą, budowaniem i realizacją ofert współpracy z niezależnymi podcasterami.

 

dyrektor działu niestandardów i promocji, Audio Broker (Grupa Eurozet)

Anna Chudzyńska

Dyrektorka Marketingu i Komunikacji Społecznej w Warexpo Sp. z o.o. Psycholożka społeczna i kulturoznawczyni. Od lat związana z warszawskim samorządem. Aktualnie pracuje w spółce zajmującej się komunikacją out-of-home, w której łączy wcześniejsze doświadczenia zawodowe z obszarów public relations, marketingu kultury, budowania tożsamości marki, czy procesów tworzenia komunikacji wizualnej, a także projektowania usług.

 

dyrektorka marketingu i komunikacji społecznej, Warexpo

Aleksandra Derc

Producent muzyczny i digital creative lead w agencji GPD Agency. Prowadzi i nadzoruje zespół kreatywnych, tworzy kampanie, komponuje utwory do reklam. Po pracy też zajmuje się muzyką - obecnie produkuje album Noviki, na koncie ma 4 płyty solowe i wiele produkcji - m.in. remix dla Dawida Podsiadło i Patrick The Pan.

 

digital creative lead, GPD

Sambor Kostrzewa

Ma ponad osiemnastoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Jako reżyser stworzył kilkaset reklam, za które otrzymał między innymi Nagrodę Specjalną i Wyróżnienie w konkursie Kreatura oraz wyróżnienie na festiwalu Camerimage. Dziś w Humanverse zajmuje się tworzeniem kreatywnej technologii w takich dziedzinach jak Generatywne AI, Virtual / AI People, Virtual / AI Production czy XR (eXtended Reality).

 

co-founder, managing partner, Humanverse

Krzysztof Kujawski

Współzałożyciel Grupy Przestrzeń oraz dyrektor kreatywny w Przestrzeni. Od 20 lat zajmuje się komunikacją wizualną i reklamową. Wcześniej pracował w agencjach takich jak VML czy Saatchi & Saatchi. Laureat wielu nagród branżowych, w tym: EFFIE, KTR, Young Creatives i MIXX Awards. Wykłada Komunikację Wizualną na studiach podyplomowych. Po godzinach reżyser i fotograf. Marzy o domu na wsi i własnej kosiarce do trawy.

 

co-founder & creative director, Przestrzeń

Tomasz Misiukiewicz

Dyrektor kreatywny, copywriter, obecnie w 2012 Agency a wcześniej we FREUNDSHAFT, HAVAS, OGILVY, 303/TeamOne i G7. Współtworzył kilkanaście formatów kreatywnych, przeprowadził kilka rebrandingów oraz parę kampanii wprowadzających marki na rynek. Część z tych projektów została nagrodzona przez JURY w różnorodnych konkursach branżowych, a część, co znacznie bardziej satysfakcjonujące, cieszyła się uznaniem ludzi.

 

creative director, 2012 Agency

Marcin Mroczek

Marketerka od 13 lat opiekująca się największymi globalnymi i lokalnymi markami FMCG z ramienia firm takich jak Unilever, Coty, a obecnie Danone. W swojej pracy rozwijała tak strategię marek, ich pozycjonowanie i komunikację, jak i wprowadzała z sukcesem wiele innowacji oraz renowacji produktowych – zarówno dla Polski, CEE jak i globalnie będąc częścią zespołów w Polsce i Holandii. Marki pod jej opieką towarzyszyły konsumentom zarówno w kuchni (Knorr, Rama, Flora, Danio), ale też codziennym dbaniu o ciało (Suave, Brut, Radox) i podkreślaniu urody (Max Factor). Obecnie w Żywiec Zdrój realizuje misję umacniania liderskiej roli marki w dbaniu o codzienne, zdrowe nawodnienie Polaków. Pasjonatka ESG w biznesie i marketingu.

 

senior brand manager, Żywiec Zdrój

Elżbieta Olszewska

Ze Złotą Załogą związany od ponad 13 lat. Odpowiada za podnoszenie jakości copywritingu, tworzenie kreacji i realizację kampanii dla kluczowych klientów z sektora finansów i bankowości, FMCG, telekomunikacji czy farmaceutycznego. Regularnie zasiada w konkursowych jury branży - 4 lata temu oceniał projekty również w samej Kreaturze. Arbiter w Komisji Etyki Reklamy, gdzie już 4 kadencję dba o jakość i wysokie standardy polskiego marketingu. Posiada certyfikat DIMAQ — potwierdzający międzynarodowy standard kwalifikacji digital marketingowych.  

 

content&copy lead, GoldenSubmarine

Sławomir Skowerski

Project managerka w Agencji Słucham, od trzech lat prowadzi podcasterów rozwijając ich kariery, lokuje marki w podcastach oraz tworzy dedykowane podcasty dla klientów. Jednocześnie rozwija autorską aplikację Słucham, w której podcasterzy mogą sprzedawać słuchaczom ekskluzywne odcinki podcastów niedostępne na innych platformach. Wcześniej zatrudniona m. in w LTTM, gdzie odpowiadała za rozwój YouTuberów i kanałów YouTube klientów.

 

project managerka, Agencja Słucham

Paulina Stypułkowska

Od 12 lat związana jest z Grupą Publicis i Zenith, gdzie odpowiada za tworzenie strategicznych rekomendacji i wdrożenia integrujące influencerów, gaming, marketing muzyczny oraz eventy z celami biznesowymi i marketingowymi Klientów agencji. W zakres jej obowiązków wchodzą także działania konsultingowe, takie jak audyty contentowe. Elżbieta raportuje bezpośrednio do Bartosza Brennka, Strategy Directora w Zenith. Tusień to

doświadczona strateżka, wyspecjalizowana w pracy z branżami: FMCG, beauty, finanse i marketing. Na swoim koncie posiada szereg wyróżnień i nagród w konkursach zarówno efektywnościowych, jak i kreatywnych m.in.: Effie, MIXX i Kreatura.

 

 head of content strategy,  Zenith

Elżbieta Tusień

Od ponad 15 lat związana z branżą marketingową, w szczególności z obszarem mediów i eventów. Pracowała po stronie klienta, wydawcy i agencji, m.in. w Grupie Freundschaft, Grupie Onet-RAS Polska, była także marketing managerką serwisów gazetaprawna.pl, dziennik.pl, prawnik.pl, forsal.pl. Od 2021 r. jest w agencji komunikacji live Live Age, na stanowisku dyrektorki marketingu. Równocześnie, od 2019 r. przez dwie kadencje pełniła funkcję członkini zarządu Klubu Agencji Eventowych SAR. Jest autorką publikacji i wystąpień na konferencjach branżowych. W 2020 r. odebrała nagrodę Osobowość Roku - Agencje Eventowe w konkursie MP Power Awards, a od 2022 r. jest jurorką w tym konkursie. Wraz z agencją, laureatka licznych nagród w Polsce i za granicą, m.in.: Eventex, Golden Arrow, Złote Spinacze, Kreatura, Employer Branding Excellence Awards, Best Event Awards, od 4 lat top 3 agencji eventowych w kraju w MP Power Awards.

 

dyrektorka marketingu, Live Age

Dorota Wojtczak

Jeden z najczęściej nagradzanych kreatywnych specjalistów (ponad 60 nagród). Współautor kampanii BNP Paribas: "Bank Dobrych Decyzji", „Wpływowi”, "Ty Jesteś Zmianą", "Świat Cię Potrzebuje", "Zmiany Klimatu Kosztują", oraz "Zmieniaj Swój Świat Jednym Palcem". Do jego największych osiągnięć należy także projekt "Little Headhunters powered by LinkedIn" K.I.D.S. (nagrodzony m.in. Cannes Lions, MIXX Awards Europe, Caples, Kyiv, Cresta, Gerety Awards, KTR, Innovation, MIXX, Złote Spinacze, Golden Arrow, Kreatura). Inicjator pierwszego projektu w polskiej telewizji wykorzystującego technologię deep fake pod tytułem "Kiepski Case o Szczepieniach" (nagrodzony KTR i Innovation). Ponadto, pracował dla renomowanych marek takich jak Renault, Orange, Prudential, Nationale Nederlanden, Vectra oraz PGE.

 

associate creative director & culture lead, Publicis Worldwide Poland

Tomasz Ziemiański

W tej grupie Jurorzy ocenią kreatywności i innowacyjności w specyficznych obszarach reklamy, niezależnie od medium.

 

Kampanie specjalne i techniki kreatywne

Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w pracy w polskich oraz globalnych agencjach reklamowych. Specjalizuje się w tworzeniu oraz rozwijaniu długofalowych platform komunikacyjnych dla dużych polskich i międzynarodowych marek. W swojej dotychczasowej pracy był odpowiedzialny za kluczowe projekty kampanii 360 stopni dla takich podmiotów jak Bank Millennium, PKO BP, Peugeot, Skoda, Pudliszki, Knorr, Philips, Carlo Rossi, X-kom, Xiaomi, Ucando, Amica, Johnnie Walker, Orange, Panattoni i wiele innych.

Jacek posiada dogłębne i kompleksowe zrozumienie zarówno reklamy offline, jak i online, ze szczególnym uwzględnieniem platformy YouTube, będąc przez prawie 2 lata dyrektorem kreatywnym mediowego startupu HiCash. Interesuje się również generatywną sztuczną inteligencją, na którą patrzy realistycznie. Współprowadzi szkolenia z generatywnego AI dla klientów w ramach GroupOne, pokazując możliwości oraz ograniczenia tej technologii.

 

 szef kreacji, Labcon

Jacek Karaś

Z branżą reklamową związany od 2010 roku. Od małego pasjonował się fotografią, a wszelkich inspiracji szukał w pracowni malarskiej swojej matki. Studiując psychologię zafascynował się komunikacją wizualną, co sprawiło, że pierwsze kroki w branży reklamowej stawiał tworząc branding i visual identity marek. Łącząc swoją pasję do grafiki i obrazu szybko wskoczył w rolę art directora, co zaowocowało stworzeniem platform i kampanii dla takich marek jak Lech Premium, Lech Free, Play, Doritos, Lubella, Jula, Electrolux, Sony, Good Year, BP, Wild Bean, Oknoplast, Raiffeisen Bank, czy Lidl. Po godzinach pracy równie uparcie trenuje wspinaczkę, skitouring oraz wyprowadzanie nadpobudliwego psa Pixela. Podróżuje po całym świecie w poszukiwaniu idealnych fal na surfing.

 

creative lead, Cut The Mustard

Kuba Kowalik

Od 10 lat związana z szeroko pojętym marketingiem, od customer marketingu, po zarządzanie kategorią. Doświadczenie zawodowe zdobywała przede wszystkim w branży FMCG w liderskich firmach w swoich kategoriach takich jak: Maspex, Nestle czy Pernod Ricard a od 6 lat związana jest z firmą Mars Wrigley. Obecnie Senior Brand Manager w kategorii gum do żucia, głównie odpowiedzialna za strategię i kampanie marki Orbit w Polsce. W ostatnim roku realizowała głównie projekty w ramach kampanii „żuję się dobrze” jak Orbita Chillu, a także wprowadziła na rynek nowość Orbit Refreshers, którego ambasadorką została Young Leosia. Wcześniej z sukcesem budowała pozycję marek batonowych Snickers i Twix, a także projektowała i wdrażała innowacje na marce Wyborowa. Marketingowo interesują przede wszystkim strategie biznesowe i innowacyjne rozwiązania. Absolwentka Marketingu na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz Dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. Prywatnie żona, świeżo upieczony psi rodzic, fanka Premier League i chórzystka.

 

senior brand manager Orbit, Mars Wrigley

Laura Lipska

Doświadczona marketerka z bogatym 10-letnim doświadczeniem w branży FMCG, specjalizująca się w segmencie słodkich przekąsek i alkoholi premium. Karierę zawodową rozpoczęła się w firmie JTI, w której odpowiadała za markę Camel, skupiając się na działaniach BTL. Kolejny etap to rozwój w CEDC, gdzie z sukcesem przeprowadziła

rebranding marki Grant’s, zarządzając marką Tullamore D.E.W. i wprowadzając na polski rynek tę irlandzką whiskey. Jej działania obejmowały również silne akcenty eventowe i ontrade z ginem Hendrick’s oraz whisky Monkey Shoulder. Przez ostatnie 5 lat zawodową pasję realizuje w Mondelez International tworząc niestandardowe aktywacje dla Prince Polo, budując od podstaw pozycjonowanie czekolady Nussbeisser, a obecnie zarządza markami

Oreo, Delicje i belVita w Polsce oraz krajach Bałtyckich. Koncentruje się na budowaniu strategii komunikacji i aktywacji, a także wsparciu sprzedaży. Posiada doświadczenie we wprowadzaniu innowacji i rozwijaniu marki na konkurencyjnym rynku, tworząc skuteczne strategie, które przekładają się na realne wyniki.

 

brand manager Oreo, Belvita & Delicje Poland and Baltics, Mondelez International

Milena Misiewicz

Współtwórca agencji MADOGZ, gdzie pełni rolę Creative Directora. W latach 2014-16 związany z agencją Lubię to – linked by Isobar jako Group Head i następnie Creative Director. Wcześniej jako kreatywny zdobywał doświadczenie między innymi w agencjach VML Poland i Legend Group. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Współpracował między innymi z takimi markami jak: Biedronka, Danone, Nestle, Lidl, PZU, mBank, Ferrero, MediaMarkt, Unilever, Nivea, Virgin Mobile, OTOMOTO, Fixly.pl, 321Sprzedane.pl, Continental czy też Wirtualna Polska. Jak zawsze podkreśla, nie sam, ale z zespołami obsługującymi wybranych klientów odebrał kilkanaście nagród branżowych, w tym Golden Arrow, KTRy, Kreatury, EFFIE i Złote Spinacze. Prywatnie fan mang i komiksów. Od 2010 roku pełni funkcję członka zarządu Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego.

 

creative director & partner, MADOGZ

Tomasz Pastuszka

Łącząc wieloletnie doświadczenie muzyczne i marketingowe współtworzy agencję audio brandingową TADADAM, która projektuje i implementuje dźwiękowe identyfikacje marek.  

Zlokalizowane w Warszawie studio i zespół konsultantów świadczy szerokie usługi audio dla takich marek, jak: InPost, Wedel, Maybelline i innych.

Współtwórca zespołów muzycznych: Chonabibe, Bajki o dorosłych i Al-Fatnujah, z którymi nagrał dotychczas siedem albumów, prowadzi działalność koncertową od 2003 roku.Autor artystycznych projektów społecznie zaangażowanych, takich jak: Migamrap, czy Bez Klawiszy.

 

CEO i co-founder, TADADAM Audio Branding

Hubert Pyriegs

Doświadczenie zdobywała w agencji Tenton Communication, gdzie pracowała na stanowisku head of client service. Wcześniej związana była z agencją Generations, gdzie na stanowisku Client Service Group Leader’a odpowiadała za zarządzanie projektami i obsługę klienta. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w pracy w zespołach obsługi klienta po stronie agencji zintegrowanych.  W portfolio ma realizację projektów dla marek takich jak należące do Ferrero Kinder Niespodzianka, Kinder Joy czy Kinder Country.  Pracowała również dla marek alkoholowych, m.in. dla Jack Daniel’s Tennessee Whiskey czy wódek należących do portfolio Absolut.

 

account director, Altavia

Justyna Rusinowska

Pracuje na przecięciu działań strategicznych i kreatywnych. Wspiera klientów w budowaniu marek i tworzeniu komunikacji, która realizuje cele biznesowe. Jest praktykiem Design Thinking - twórczej metody pracy, która bazuje na odkrywaniu i adresowaniu potrzeb użytkowników. Jest też absolwentem Szkoły Strategii Marki organizowanej przez SAR. Pracował dla takich marek jak Volvo, Skanska, Frisco, Porsche. Wykładowca na kierunku Marketing Internetowy Politechniki Białostockiej. 

 

creative consultant i co-owner, White Bits

Maciej Sawicki

Absolwent Komunikacji w Biznesie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od 6 lat związany z marką Škoda. Tworzy angażujące kampanie i projekty niestandardowe, doceniane w wielu konkursach między innymi Škoda Best Practice Awards. Współodpowiedzialny za rozwój komunikacji marki i realizacje nagrodzonych kampanii w tym Kreatury. Napędzają go wyzwania, dlatego w codziennej pracy poszukuje oryginalnych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań. Prywatnie perkusista i amator koszykówki.

 

 specjalista ds. komunikacji, Škoda

Wojciech Słabolepszy

Brand managerka, która od wielu lat współtworzy największe marki w swoich kategoriach. Przez ostatnie lata pracy: działała na rzecz ochrony zagrożonych gatunków, prowadząc i tworząc uznane kampanie CSR dla Strażnika Puszczy, łącząc ludzi i przechodząc na „Ty”, czy działając z samym Kilerem, aby dać Polakom moc orzeźwienia. Obecnie zajmuje się komunikacją kultowej marki, która sprawia, że „Chce się Ż!”

 

brand manager Żywiec, Grupa Żywiec

Kamila Sucharzewska

Jej dorobek producencki obejmuje zarówno kampanie społeczne, działania CSR, jak i spektakularne produkcje teledyskowe. Laureatka AD WO/MAN w 2022 kategorii Young, może pochwalić się ponad czternastoletnim doświadczeniem w branży. Obsługiwała międzynarodowych klientów takich jak Netflix, Google, Adidas, pracowała przy długometrażowych produkcjach  jak choćby „Dark Crimes” z Jimem Carreyem i Charlotte Gainsbourg oraz produkowała debiut reżyserski Olgi Bołądź „Alicja i żabka”. Kierowniczka produkcji w serialu „Memory Forest”, który w 2023 dostał nominację do Nagród Emmy.

 

producentka filmowa, agentka twórców, prezeska, Shootme

Marysia Surzycka

W reklamie od 20 lat. Doświadczenie zdobywała w agencjach G7, TBWA, DDB, Leo Burnett, Saatchi & Saatchi. Na pokładzie Freundschaft od 11 lat. Współautorka platform komunikacyjnych dla Polkomtela, Nestle Waters i wielu innych. Nagrody i wyróżnienia przyniosła jej praca m.in. dla Heyah, PZU i PAH. Jedna z nielicznych copywriterek, które mogą pochwalić się złotem w kategoriach design, fotografia i ilustracja.

Od 2020 r. prowadzi zespół dla jednego z kluczowych klientów Freundschaft.

 

deputy creative director, Freundschaft

Weronika Zielińska

Jest współzałożycielem domu produkcyjnego Analog Digital, z biurami w Hamburgu i Warszawie. Od ponad dekady firma specjalizuje się w produkcjach mixed-media dla międzynarodowych agencji i klientów. Analog Digital współpracował z takimi markami jak Adidas, Gucci, Honda, IWC, L’Occitane, McDonald’s, Netflix i Ritter Sport, kładąc nacisk na rzemiosło oraz najwyższą jakość produkcji niezależnie od medium - animacji, fotografii czy filmu. Przez lata pracy w branży reklamowej zdobył bogate doświadczenie w tworzeniu innowacyjnych projektów, docenianych zarówno na arenie krajowej, jak i międzynarodowej, m.in. na festiwalach Cannes Lions, D&AD, One Show, ADC Germany, ADC Schweiz oraz KTR.

Jest również współtwórcą Clay.Warsaw, kreatywnej przestrzeni dla lokalnej społeczności kreatywnej. Clay.Warsaw to miejsce, gdzie reklama spotyka się ze sztuką, tworząc unikalną platformę dla inspiracji i wymiany pomysłów. Przestrzeń ta wspiera core business Analog Digital, ale przede wszystkim jest mariażem jego pasji do rodzimego designu i sztuki.

 

co-founder and executive producer, Analog Digital

Tomasz Żmigrodzki

Masz pytania? Skontaktuj się z nami: 

ZGŁOSZENIE:

3190 PLN NETTO

 

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

KREATURA '24

Kreatura- ogólnopolski konkurs niezależnej kreacji, stworzony z myślą o twórcach, firmach oraz organizacjach, które wyróżniły się w realizacji kampanii marketingowych – zarówno na zlecenie, jak i w ramach promocji własnej.  

ORGANIZATOR

Copyright @ 2024 Kreatua Awards | Polityka prywatności
Realizacja: Smart Pixel dla VFP Communications Ltd Sp. z o.o.
VFP Communications Ltd. Sp. z o.o.ul. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa tel.: 22 514 65 00;

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego

numer KRS 0000038991;  NIP: 587-020-04-12;

Wysokość kapitału zakładowego 180 000 zł