Strona główna | Jury
POZNAJ JURY
Jurorzy konkursu KREATURA to doświadczeni eksperci z branży marketingowej. Poznaj nasze Jury i dowiedz się, kto decyduje o przyznaniu nagród w 2025 r. Pełna lista nazwisk jurorów zostanie opublikowana wkrótce.
Pełni obecnie rolę Chief Creative Officera w agencji Freundshaft. Rozpoczynał w 2006 r. w DDB Warszawa, później w Leo Burnett, ponad 10 lat w Saatchi & Saatchi (w okresie, w którym kierował działem kreacji, agencja zdobyła dwa razy z rzędu tytuł Agencji Reklamowej Roku EFFIE, w 2018 była także najlepsza w rankingu agencji konkursów KTR i Innovation), Cheil i GONG.
Cztery różne projekty, które nadzorował, zostały wyróżnione w Cannes. Zdobywca Grand Prix polskiej edycji YouTube Works w 2025 oraz nagród Clio, eurobest, Golden Drum, MIXX Awards, KTR czy Innovation (w tym Grand Prix). Wielokrotny juror festiwalu KTR, a także New York Festivals i eurobest.
Prawnik i dziennikarz z wykształcenia, kibic piłkarski, miłośnik grilla, autor powieści oraz współtwórca kilku filmów dokumentalnych, prezentowanych na festiwalach w Mediolanie, Krakowie i Toruniu.
"Możemy tworzyć długie i szczegółowe listy kryteriów ocen, u mnie jednak zawsze najlepszym wskaźnikiem było to, jak bardzo zazdroszczę twórcom ich pomysłowości. I o pomysłowość właśnie tu chodzi, nie o umiejętność promptowania. Dziś dobry koncept to podstawa udanej kampanii nawet bardziej niż wcześniej, skoro niedostatki budżetowe, czy warsztatowe można próbować zniwelować użyciem odpowiednich narzędzi. To jednak wciąż wyłącznie ludzie potrafią zachwycić wyrazistym insightem, niekonwencjonalną strategią, czy umiejętnością wywołania odpowiednich dla danej marki emocji i skojarzeń. Tego będziemy szukać w projektach, które nagrodzimy."
chief creative officer, Freundschaft
KATEGORIA
Łowca brandów i kreator historii, które zostają w pamięci. Od dwóch dekad przemierza marketingowy krajobraz, zbierając doświadczenia z najróżniejszych branż - od mediowych gigantów po luksusowe procenty, od energetycznych wyzwań po sportowe emocje, od finansowych algorytmów po odzieżowe trendy.
W swoim arsenale ma kampanie dla CANAL+, Raiffeisen Polbank, 4F, Hennessy, Bayer czy Legii Warszawa - od premium po masowy rynek, od emocji po racjonalne argumenty. Jego prace zdobywały uznanie jury konkursów: Effie, MIXX, Superbrands.
Obecnie w zespole marketingu Orlenu łączy swoje strategiczne DNA z pasją do tworzenia komunikacji, która nie tylko informuje, ale fascynuje. Wierzy, że najlepszy marketing to ten, który nie tylko sprzedaje produkt, ale buduje relacje i tworzy kulturowe fenomeny.
SGH i SWPS na dyplomie, lata praktyki w sercu - i nieustanna ciekawość tego, co sprawia, że niektóre marki stają się legendami.
dyrektor komunikacji marketingowej, ORLEN S.A.
Ponad 8 lat temu rozpoczęła pracę jako Copywriter w GPD – największej polskiej agencji reklamowej, nagrodzonej tytułami Superbrands 2024 i 2025 oraz Agencji Reklamowej Roku 2024 według Media Marketing Polska.
Dziś jako Creative Group Lead prowadzi zespół Copywriterów. Ma na koncie kilkadziesiąt kampanii, spotów telewizyjnych oraz tworzenie contentu dla topowych marek. Zrealizowała kampanie m.in. dla oddziałów Lidla w Polsce, we Francji, Słowacji, Czechach. Jest autorką specjalnych odcinków oraz cykli tematycznych Kuchni Lidla. Pracowała dla Delecty, Enei, Kinder, Lorenz, Qemetici, MK Cafe, a obecnie obsługuje Orange Polska. W Orange jako jedna z liderek kreatywnych odpowiada za wprowadzanie nowych platform w obszarze B2C oraz B2B.
Natalia pracuje także jako lektorka, co jak sama podkreśla – uwielbia. Jej głos można usłyszeć w ogólnopolskich rozgłośniach radiowych i w TV.
Prywatnie mówi o sobie, że jest absolutną „hispanofilką”, ogromną fanką języka, kultury i kuchni hiszpańskiej. Miłośniczka podróży, zwiedziła ponad 50 krajów i mieszkała w kilku z nich. Namiętnie słucha podcastów z dziedzin psychologii i rozwoju osobistego, najlepiej podczas dłuuuugich spacerów z psem.
creative group lead, GPD
Ekspertka marketingowa posiadająca 15-letnie doświadczenie w segmentach Beauty i FMCG w firmach takich jak Dr. Irena Eris, Red Bull, Henkel i Mondelez. Obecnie jako marketing manager countlines w Mondelez International opiekuje się między innymi legendarną marką Prince Polo.
Z Mondelez związana od niemal dziewięciu lat, podczas których pełniła funkcję senior brand managera na Polskę i kraje bałtyckie, odpowiadając m.in. za marki 7Days i Lubiś. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje również rolę brand managera dla marek Oreo i Delicje w regionie Poland & Baltics, a także zarządzanie markami gum i słodyczy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Jej praca odzwierciedla zdolność do łączenia strategii z kreatywnością. Przez ostatnie trzy lata była kluczową postacią w rozwoju marki 7Days, gdzie jej innowacyjne podejście do pozycjonowania, komunikacji i aktywacji opartej na lokalnych insightach, stało się fundamentem wzrostu biznesu. Jest absolwentką The Chartered Institute of Marketing. W 2024 zasiadała w jury konkursu Emma.
marketing manager countlines, Mondelez International
Współtwórca agencji MADOGZ, gdzie pełni rolę Creative Directora. W latach 2014-16 związany z agencją Lubię to – linked by Isobar jako Group Head i następnie Creative Director. Wcześniej jako kreatywny zdobywał doświadczenie między innymi w agencjach VML Poland i Legend Group. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w branży reklamowej. Współpracował między innymi z takimi markami jak: Biedronka, Danone, Nestle, Lidl, PZU, mBank, Ferrero, MediaMarkt, Unilever, Nivea, Virgin Mobile, OTOMOTO, Fixly.pl, 321Sprzedane.pl, Continental czy też Wirtualna Polska.
Jak zawsze podkreśla, nie sam, ale z zespołami obsługującymi wybranych klientów odebrał kilkanaście nagród branżowych, w tym Golden Arrow, KTRy, Kreatury, EFFIE i Złote Spinacze. Prywatnie fan mang i komiksów. Od 2010 roku pełni funkcję członka zarządu Polskiego Stowarzyszenia Komiksowego.
creative director & co-founder, MADOGZ
Dyrektor Marketingu Regionalnego w Hewlett Packard Enterprise, absolwentka SGH i programu CIM. Od lat łączy świat technologii z kreatywnym marketingiem B2B, projektując kampanie, które zdobywały wyróżnienia w regionie EMEA za innowacyjne podejście do komunikacji i skuteczne budowania lejka sprzedażowego.
Twórczyni „Akademii Marketingu IT”, unikalnej przestrzeni wymiany inspiracji między biznesem i marketingiem. Mentorka młodych talentów, promotorka różnorodności i nowych idei, które zmieniają sposób, w jaki patrzymy na technologie.
dyrektor marketingu regionalnego, Hewlett Packard Enterprise
Specjalizuje się w zarządzaniu budżetami, w tym optymalizacją procesów współpracy z klientami, budowaniu efektywnych strategii komunikacji 360 w oparciu o rozumienie potrzeb konsumentów, badania rynkowe oraz analizę danych. Wierzy w siłę storytellingu oraz w podejście oparte na danych, które pozwala budować angażujące i skuteczne narracje marek.
Łączy doświadczenie w tradycyjnym i digitalowym marketingu, co pozwala jej na holistyczne spojrzenie na każdy projekt. Ekspertka w obszarze strategii komunikacji i planowania mediów z ponad 17-letnim doświadczeniem. Odpowiada za rozwój strategii mediowych i ich realizację dla Klientów tj. Wedel, LVMH (Sephora, Dior, Louis Vouitton, Guerlain, Givenchy), Lactalis, Fielman, Sherwin Williams oraz Radio Zet. Odpowiedzialna za aktywacje lokalne oraz koordynację rynków w CEE dla Dior. Współpracowała z wiodącymi markami z sektora luxury, FMCG i retail, m.in. Wedel, LVMH, Coty, Reckitt Benckiser, L’Oreal Polska, tworząc kampanie docenione na rynku.
Na swoim koncie ma około 20 statuetek EFFIE, MIXX, EMMA oraz KREATURA, które potwierdzają skuteczność i innowacyjność realizowanych przez nią i jej team projektów.
communications and business director, ZENITH
Współzałożyciel i prezes Grupy RW, z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 15 lat. Pod jego kierownictwem firma rozwinęła sieć własnych nośników wielkoformatowych do ponad 300 w całej Polsce oraz wdrożyła innowacyjne rozwiązania kompensujące ślad węglowy realizowanych kampanii. Specjalizuje się w strategii rozwoju, efektywnym zarządzaniu projektami i budowaniu partnerskich relacji z klientami. Od stycznia 2025 roku pełni funkcję prezesa Izby Gospodarczej OOHlife.
współzałożyciel i prezes, Grupa RW
KATEGORIA
Od 2008 zdobywa doświadczenie w czołowych polskich agencjach, zarówno sieciowych, jak i niezależnych. Od 2021 opiekuje się 26-osobowym działem kreacji warszawskiego oddziału GoldenSubmarine.
Na koncie ma projekty digitalowe, ATL i 360 zrealizowane m.in. dla takich klientów jak Coca-Cola, Sprite, mBank, Alior Bank, ING, adidas, Volvo, Tymbark, Generali, LOT, Pepco, Play, Polkomtel, E.Wedel, Intersnack, PGE, Leroy Merlin, LEGO i wiele wiele innnych.
Wielokrotna laureatka i jurorka konkursów kreatywnych.
Mówi, że pracowała dla wszystkich branż w każdym możliwym medium - od influencer marketingu przez druk aż po eventy, dzięki czemu wie rzeczy, które mogą przydać się tylko do udziału w „1z10”.
Lubi być w ruchu, więc dużo jeździ na szosie, znacznie mniej na deskorolce, snowboardzie i windzie.
creative director, GoldenSubmarine
Współwłaścicielka, OTAKO.media, wozu transmisyjnego OTAKO.stream i OTAKO.studio.
Reżyserka wydarzeń na żywo i transmisji online. Specjalizuje się w produkcjach, które łączą emocje, technologię i perfekcyjną organizację. W pracy stawia na partnerską współpracę i atmosferę, w której nawet najbardziej wymagający projekt staje się wspólną przygodą.
CEO, OTAKO.media
Związana z reklamą od ponad 10 lat. Od 2022 roku zarządza Influencer Marketingiem w Cut The Mustard, koordynując holistycznie działania dla bieżących klientów, kompleksowo realizując kampanie i odpowiadając za współpracę z partnerami, takimi jak np. agencje talentów, managerowie influencerów i celebrytów czy agencje eventowe. Kompleksowo planowała i egzekwowała strategie influencerskie w zakresie największych festiwali muzycznych i wydarzeń sportowych w Polsce, takich jak m.in. Audioriver, Pol’and’Rock Festival, Hip-Hop Festiwal, Maratony Warszawskie czy Runmageddon. Jej doświadczenie obejmuje niemal każdą kategorię rynkową - pracowała dla takich marek jak m.in. Adidas, Reebok, Algida, Kross, Electrolux, Otodom czy Lech.
influencer marketing lead, Cut The Mustard
creative director, Insignia
Ekspertka w obszarze komunikacji marketingowej, brandingu i strategii digital. Od lat związana z branżą reklamową, gdzie łączy doświadczenie agencyjne i klienckie, pracując nad rozwojem marek w Polsce i za granicą. Swoje 25 letnie doświadczenie zdobywała realizując projekty dla konsumenckich, wiodących marek spożywczych, wnętrzarskich, modowych czy logistycznych. W karierze zawodowej obejmowała stanowiska Dyrektora marketingu i trade marketingu w znanych firmach między innymi takich, jak: InPost, Unilever (Flora Food Group obecnie) MAKRO, Sklepy KOMORT SA. Współpracowała i nadal współpracuje z Zarządami firm, doradzając przy tworzeniu strategii marketingowych.
Obecnie jest założycielką i CEO Bateau Creative & Media House. Twórczynią marek, strategii komunikacji, sloganów i haseł reklamowych, które trwale zapisały się w świadomości masowej. Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych kampanii, które wyróżniają się kreatywnością, a jednocześnie skutecznością biznesową. Współpracowała z czołowymi firmami z sektora FMCG, finansów, nowych technologii i lifestyle, prowadząc projekty nagradzane w branżowych konkursach. Z pasją wspiera młode talenty, angażuje się w inicjatywy rozwojowe dla branży i dzieli się wiedzą podczas konferencji oraz warsztatów.
Jako Prezeska Fundacji Kobiety e-biznesu wierzy, że kobiety mają niesamowitą siłę w działaniu i chce wspierać je swoim doświadczeniem. Działa również na rzecz pomocy kobietom i zwiększania ich obecności w biznesie cyfrowym.
CEO, BATEAU Agence
W branży reklamowej od ponad dekady, tworzy kampanie dla wiodących marek. Obecnie jako Associate Creative Director w Agencji Nie Do Ogarnięcia nadzoruje prace działu kreacji oraz aktywnie uczestniczy w procesach twórczych. Wcześniej przez 7 lat tworzył kampanie w agencji GONG na stanowisku Senior Copywritera. Ceni odważne pomysły, świeże perspektywy i twórczą energię zespołu - wierzy, że najlepsze projekty rodzą się tam, gdzie kreatywność spotyka się ze współpracą. Pracował dla marek takich jak Netflix, ING Bank Śląski, PlayStation, Huawei, Łomża, Prymat oraz Pracuj.pl. W ostatnich latach szczególnie angażuje się w kampanie społeczne, współtworząc ogólnopolskie kampanie dla Fundacji Avalon oraz PSONI.
W swoim portfolio ma kampanie nagradzane w prestiżowych konkursach, takich jak Cannes Lions, Clio Awards, Epica Awards, Golden Drum, Effie Awards, KTR, IAB Mixx Awards oraz Innovation Awards. Po godzinach jest hobbystycznym pianistą, pasjonatem soundtracków z filmów i gier oraz kolekcjonerem winyli. Aktywnie wspiera inicjatywy Fundacji Game Music, promującej muzykę z gier wideo.
associate creative director, Agencja Nie Do Ogarnięcia
Creative group head w FCB Warsaw (Keino Grupa).
Z ponad 14-letnim doświadczeniem w reklamie, brandingu i designie. Pracowała m.in. w VML, Gong, Artegence i GPD, realizując kampanie ATL i digital dla takich marek jak ING, T-Mobile, PKO BP, PZU, Samsung czy Onet.
Jej projekty były wielokrotnie nagradzane w konkursach KTR, Effie oraz w międzynarodowych inicjatywach. Absolwentka ASP w Katowicach, aktywna także w obszarze sztuki i scenografii filmowej.
creative group head, FCB Warsaw
Specjalizuje się w integrowaniu działań contentowych w ramach komunikacji marek oraz rozwijaniu oferty w obszarze branded entertainment. Od 2015 roku związana jest z agencją LiquidThread, gdzie odpowiada za opracowywanie i egzekucje strategii branded content dla klientów Publicis Groupe.
Posiada 20-letnie doświadczenie w branży marketingowej, zdobywane w agencjach: badawczej, mediowej i contentowej. Interesuje się zastosowaniem metod analizy danych i generatywnej sztucznej inteligencji w biznesie. Pracuje dla uznanych marek lokalnych i międzynarodowych.
Laureatka nagród branżowych EFFIE, MIXX, Kreatura, zdobytych wspólnie z klientami m.in. z branż FMCG, AGD i Finanse. Prelegentka na konferencjach branżowych: Multiscreen Day, Video Wars by Screenlovers, Sport Biznes Polska.
content solutions director, LiquidThread
Kieruje Zespołem Klienta Młodego w PKO Banku Polskim, odpowiadając za strategię i realizację komunikacji marketingowej skierowanej do młodych konsumentów.
Od 8 lat związana z bankowością i komunikacją, od poziomu specjalisty po lidera zespołu. Realizuje kampanie oparte na gamingu, influencer marketingu i nowoczesnych formatach, dopasowanych do stylu życia młodego pokolenia. Specjalizuje się w projektowaniu działań angażujących i segmentacji marketingowej.
Doświadczenie zdobywała także w agencji Cut The Mustard, łącząc perspektywę klienta i agencji.
kierownik zespołu klienta młodego, PKO Bank Polski
Ekspertka komunikacji i marketingu strategicznego od 2022 roku związana z Otodom (Grupa OLX), gdzie odpowiada za rozwój działań B2B, projekty edukacyjne oraz pozycjonowanie marki wśród kluczowych partnerów biznesowych. Od ponad 18 lat buduje marki i wdraża kampanie realnie wpływające na wyniki biznesowe, łącząc doświadczenie w sektorze B2B i B2C. Wcześniej współtworzyła strategię marki JLL Polska i projekty consultingowe z obszaru marketingu dla największych firm rynku nieruchomości. Łączy analityczne podejście, strategiczne myślenie i kreatywność, świadomie wykorzystując rynkowe trendy i wyznaczając nowe kierunki działań.
senior B2B marketing manager, Grupa OLX
Kreatura- ogólnopolski konkurs niezależnej kreacji, stworzony z myślą o twórcach, firmach oraz organizacjach, które wyróżniły się w realizacji kampanii marketingowych – zarówno na zlecenie, jak i w ramach promocji własnej.
ORGANIZATOR
Copyright @ 2025 Kreatura | Polityka prywatności
Realizacja: Smart Pixel dla VFP Communications Ltd Sp. z o.o.
VFP Communications Ltd. Sp. z o.o.ul. Idzikowskiego 16, 00-710 Warszawa tel.: 22 514 65 00;
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
numer KRS 0000038991; NIP: 587-020-04-12;
Wysokość kapitału zakładowego 2 180 000 zł